2016. december 2., péntek

Masszateszt, Aneto porcelán.

Kipróbálásra kaptam 5kg korongos masszát a Budapest Kerámiától.
Profi csomagolás,2 fóliában. A cimkén sok fontos adatot föltüntettek.
Szokás szerint kézzel jól átgyúrva a masszát kiderült,hogy erősen tixotróp. Az eleinte túl kemény anyag végül nagyon megpuhult.
20 és 50 dkg-os bögréket,tányérokat és 1 db 1kg-os vázát korongoltam.
Az apróbb daraboknál is érezhető volt,hogy nagyon sovány -mint a legtöbb porcelánmassza. Az 1kg-os masszát alig tudtam 20 cm -nél magasabbra húzni !!!
Inkább sablonkoronghoz való mint kézi korongolásra. Az apróbbakkal és a tányérokkal jobban boldogultam,de ezeknél is  érezhető volt a kellő plaszticitás hiánya. A nyers darabokat csak az alattuk levő csempékkel lehetett levenni a korongról görbülés nélkül. Jól és gyorsan száradtak,nem görbültek el . A fülezett edényeken azonban apró hajszálrepedések jelentek meg a ragasztásoknál. 
( Ezeket később a máz jól befedte. ) A zsengélést 900 C-on végeztem, ami után kellően szilárd és porózus cserepet kaptam.
A mázas égetés 1250 C-on ,elektromos kemencében történt.   A cserepek jól megtartották a formájukat,nem vagy alig görbültek. Szép fehérek és áttetszőek lettek.


A PC 975B-nél fehérebb és sokkal áttetszőbb.
  A ragasztás hajszálrepedéseit szépen befedte a máz.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése